+420 607 683 430
info@fitkustka.cz
facebook.com/fitkustka Začínáme od 27. září 2020 nový PODZIMNÍ REDUKČNÍ KURZ, poslední místa...
Fitkustka-banner-01
Fitkustka-banner-02
Fitkustka-banner-03
Fitkustka-banner-04
Fitkustka-banner-05
Fitkustka-banner-06
Fitkustka-banner-07
Fitkustka-banner-08
Přihlášení
newsletter
... nabídky, novinky, slevy

Jídelníček nejen pro silnější imunitu.

Posilujte svůj imunitní systém správným výběrem potravin

Imunitní systém má pro nás a naše zdraví nedozírnou cenu. Je skvělým spojencem v boji proti nejrůznějším nemocem – dokonce i proti rakovině. Odstraňuje totiž z těla odumřelé buňky, ochraňuje ho před choroboplodnými zárodky a cizorodými částicemi a likviduje nádorové buňky. Aby toto všechno mohl provádět, musí fungovat opravdu správně. A tomu můžeme napomoci tím, že budeme jíst určité potraviny. 

Nutný je dostatek vitamínů a minerálů

V první řadě je nutné tělu pravidelně dodávat dostatečné množství nezbytných vitamínů a minerálů včetně antioxidantů a bioflavonoidů, což jsou přírodní ochranné látky, které se nacházejí v rostlinách. Antioxidanty zachytávají nebezpečné volné radikály vznikající při přirozených obranných mechanismech našeho tělo. Vitamín B naleznete především v mase, rybách, vejcích a obohacených obilovinách. Pokud budete mít nedostatek tohoto vitamínu, vystavujete se nebezpečí neurologických poruch, ale zároveň se zvyšuje i riziko nákazy tuberkulózou.

Vitamín C zvyšuje množství imunoglobulinů vytvářených imunitním systémem, které slouží jako protilátky proti nemocem. Obsahuje ho většina druhů ovoce a zeleniny, především citrusové plody. Chybět nesmí ani vitamín D, který se nachází v tučných rybách, a vitamín E z olivového oleje, avokáda, celozrnných obilovin a ořechů. Zapomínat byste neměli ani na esenciální mastné kyseliny, které můžete čerpat z rostlinných olejů a rybího tuku.

Nezapomínejte na zinek

Minerální látky získáte z rybího, drůbežího a libového masa, ale také z luštěnin, obilnin a nízkotučných mléčných výrobků. Velmi důležitý je zinek – právě jeho nedostatek nejčastěji vede k poruchám obranyschopnosti. Dopřejte si proto dýňová semínka, libové hovězí maso a ústřice. Ve špenátu, mrkvi a sladkých bramborách pak je i potřebný betakaroten. 

Omezte živočišné tuky, cukr a rafinované sacharidy. A co je důležité – dostatečně se hýbejte a snažte se trávit co nejvíc času na čerstvém vzduchu. Imunitní systém můžete podpořit také pomocí postupného (!) otužování.

Aby byly zdravé látky opravdu prospěšné…

Ale pozor. V některých případech vitamíny a minerály nemusí být dostatečně účinné. Dochází k tomu především u lidí, kteří holdují kouření, alkoholu a kofeinu, ale také u těch, kteří trpí zažívacími poruchami, nebo vdechují těžké kovy, jako je například rtuť, kadmium a olovo. Ani jiné znečištění vzduchu vaší obranyschopnosti neprospěje. Pokud je to jen trochu možné, takovému prostředí se vyhněte.